Agent-based Simulation of passenger
Agent-based Simulation of passenger
Projektets syfte var framför allt att ge stads- och kollektivtrafikplanerare ett bättre stöd för beslut kring infrastrukturinvesteringar och/eller användning av olika typer av styrmedel. För att uppnå detta har en ny typ av simuleringsmodell utvecklats vilken kan hantera upplevda brister i existerande modeller, som t.ex. överförenkling och ignorering av interaktionseffekter, både mellan resenärer och mellan olika styrmedel och infrastrukturinvesteringar
Project manager:
Research areas:
Parties:
Malmö Universitet
Financier:
K2
Budget:
2 250 000 kr
Period:
2015 to 2018
Publications linked to this project
Regression-based evaluation of bicycle flow trend estimates
Johan Holmgren, Gabriel Moltubakk, Jody O'Neill. Procedia Computer Science, Vol. 130, 2018
On the use of on-line services in transport simulation
Banafsheh Hajinasab, Paul Davidsson, Jan A. Persson, Johan Holmgren. Transportation Research Procedia, Vol. 21, 2017.
Prediction of bicycle counter data using regression
Johan Holmgren, Sebastian Aspegren, Jonas Dahlström. Procedia Computer Science, Vol. 113, 2017.
The fourth wave of digitalization and public transport: opportunities and challenges
Paul Davidsson * , Banafsheh Hajinasab, Johan Holmgren, Åse Jevinger, Jan A. Persson
Att beräkna styrmedelseffekter
Banafsheh Hajinasab, Paul Davidsson, Jan A. Persson. K2 Working Papers 2015:4.