
Synlighet – detta förväntas av dig
För att bygga långsiktiga relationer med finansiärer, samarbetspartners och beslutfattare är det viktigt att K2 som verksamhet, varje projekt och forskare, kan visa att investerade medel och investerad tid i K2 ger resultat. Genom att synliggöra K2 kan vi tillsammans bygga en stark organisation som både kan påverka beslutsfattande och fortsätta attrahera samarbetspartners och finansiärer. Nedan följer några enkla riktlinjer som forskare involverade i K2-projekt förväntas följa.
Konferensmedverkan
Om du presenterar forskning som bedrivs/bedrivits inom ramen för K2:
- ska det framgå av deltagarförteckningen att du representerar din hemorganisation och K2. Detta behöver du tänka på redan vid anmälan till konferensen. Ange ”K2 – Nationellt kunskapscentrum för kollektiv mobilitet” eller bara ”K2”. På engelska ”K2 – Swedish Knowledge Centre for Collective Mobility” eller ”K2”.
- ska K2:s powerpointmall användas. Det går utmärkt att inkludera hemorganisations logga i powerpointmallen
Mediamedverkan
Om du medverkar i media (tv, radio, debattartiklar, dagstidningar, branschtidningar mm) i sammanhang som rör den forskning som bedrivs/bedrivits inom ramen för K2 ska det framgå att du är verksam vid din hemorganisation samt vid K2.
Vetenskapliga artiklar och andra publikationer
K2-forskare uppmuntras att ange K2 som affiliering vid publicering av resultat och vid presentation av forskning från K2-projekt (K2-finansierade projekt eller externfinansierade K2-projekt). Du får gärna även ange K2 som affiliering i andra sammanhang.
- Acknowledgements: This research was done in collaboration with K2 – The Swedish Knowledge Centre for Collective Mobility.
- Affiliation: K2 – The Swedish Knowledge Centre for Collective Mobility
Hör gärna av dig om du har några funderingar eller frågor.
-
Helene Lidestam
Forskningsledare